“Dakle, ubuduće, umjesto da kupujete banane u trgovini, mogli biste ih pokupiti sa stabla u virtualnoj džungli.” – rekao je Yasuhiro Fukushima, jedan od biznismena iz Japana.
Riječi ovog japanskog biznismena zvuče čudno i nedostižno, ali htjeli mi to priznati ili ne – ovakve stvari su naša budućnost, i istim trebamo težiti i izučavati ih, a ne udaljavati se od istih. Da definišemo, e-Trgovina ili internet trgovina predstavlja vrstu elektronskom poslovanja na internet tržištu. Na ovaj način kompanije svojim klijentima omogućavaju kupovinu i plaćanje njihovih proizvoda ili usluga putem interneta. Danas se to smatra najbržim i najjeftinijim oblikom kupovine, a u periodu pandemije i najsigurnijim. Zbog nižih troškova prodaje i jednostavnosti procesa kupovine, e-Trgovina postala je jedna od profitabilnijih oblika trgovine. Zbog toga ovaj način trgovine vremenom postaje osnovni dio biznis strategija.
Zbog čega je bitno početi raditi na polju e-Trgovine i zašto ‘digitalizacija’?
- e-Trgovina može imati značajnu ulogu u jačanju brenda vaše trgovine i proširivanju polja djelovanja i poslovnih aktivnosti. Ovakav način poslovanja vam može donijeti nove klijente. Ovo može biti olakšica za B2B (biznisi prema biznisu) kompanije, ali i za B2C (biznisi prema kupcima) kompanije.
- Vrlo lahko možete povećati svoju prodaju. Standardne trgovine rade 8-12 sati dnevno, ali ukoliko vašu prodaju prebacite u online svijet, kupci će moći obaviti kupovinu u bilo koje doba dana ili noći. Ukoliko uzmemo prosječan rad trgovina 10 sati dnevno, u toku jedne godine vaše proizvode možete prodavati 2690 sati, a u online trgovini vaši proizvodi su dostupni kupcima 8760 sati!
- Tradicionalan način trgovine podrazumijeva izložbu vaših proizvoda-to sa sobom nosi dodatne troškove u vidu prostora, električne energije, prevoza i sl. U online trgovini takvih troškova nema.
- Sve online trgovine koje posjeduju PCI DSS ( Payement Card Industry Data Security Standard) maksimalna sigurnost je zagarantovana. Iz tog razloga, mnogi upoređuju online kupovinu sa normalnom, te opisuju plaćanje online putem mnogo sigurnije nego u „fizičkom svijetu.“
- e-Trgovina je odličan način za stvaranje pozitivne slike o kompaniji u javnosti. Marketing ovakvih kompanija dobija nove i bolje prilike, zbog naprednosti sistema i rada. Osim toga, današnje generacije sate provode na svojim mobilnim uređajima, te su im ovakve usluge spoj ugodnog s korisnim. Prilagodite svoje biznise vašim kupcima!
Šta mi preporučujemo?
Uloga u razvoju digitalnog platnog tržišta u Bosni i Hercegovini ne pripada samo biznisima, ona pripada svima nama – biznisima, vlastima, ali i kupcima. Na poduzećima je da traže nova rješenja i nude inovativnije stvari, na vlastima da podrže poslovne aktivnosti, a možda najveću ulogu u svemu imaju individualni kupci. Zamjenite tradicionalne načine kupovine i plaćanja online načinom, kada god je to moguće! Na taj način šaljemo jasnu poruku biznisima da nove stvari dobro došle i da nastave sa promjenama i inovacijama.
Mi preporučujemo korištenje HuHu aplikacije koja se na tržištu Bosne i Hercegovine nalazi od aprila 2019. godine. HuHu aplikacija predstavlja jedinstvenu mobilnu platnu platformu i prva je ovakvog tipa u Bosni i Hercegovini. Huhu korisnik postajete uz jednostavnu registraciju putem Google ili Facebook računa. Putem aplikacije moguće je plaćanje jednim klikom uz prethodno sačuvanu Mastercard ili Maestro karticu. Pored toga, imate mogućnost i jednostavne kontrole potrošnje, spašavanje kartica lojalnosti, a kao dodatak aktivan je i program nagrađivanja, u periodima kampanja, koncipiran na temeljima povrata novca. Da biste vidjeli šta je sve moguće platiti putem HuHu aplikacije, pratite sljedeći link za preuzimanje: https://ceop.ba/huhu/